Wat als niemand interesse heeft in mijn verhaal?
Zoek een originele invalshoek

Je hebt je thema en je doel helder.  Je hebt een mindmap over je onderwerp gemaakt. Je hebt helemaal bedacht wat jouw lezer over jouw onderwerp wil weten. Je hebt je thema afgebakend en je hebt een concreet stappenplan.

Hoeveel boeken zijn er al over jouw thema gepubliceerd? Check dat even in de bib of op Bol.com. Dat bewijst dat er echt wel lezers zijn die zich interesseren voor jouw verhaal.

Zoek een originele invalshoek

Wie is jouw lezer en wat weet jouw lezer nog niet over het thema waarover jij schrijft? Welke behoefte van je lezer wil je invullen? Hoe maak je je verhaal boeiend met een spanningsboog, climax en transformatie zodat je een unieke pageturner geschreven hebt en je lezer niet kan wachten om te weten hoe het verhaal afloopt.

Schrijfplezier

Hou je verhaal eenvoudig en overzichtelijk zodat je lezer zich kan identificeren. Als jij geniet van je schrijven, is jouw enthousiasme herkenbaar bij je lezer. Een lezer is kritisch en merkt meteen als je niet ook overtuigd bent van wat je schrijft. Vind een originele titel en schrijf ook een boeiende flaptekst waarmee je je lezer prikkelt.

Survey

Je kan ook een kleine survey doen in jouw omgeving of via social media. Betrek de doelgroep bij jouw thema en vind uit of er interesse is. Wat zijn de vragen? Laat jouw doelgroep weten dat er een boek op komst is, maak ze nieuwsgierig.

Toch onzeker?

Schrijf je in voor het schrijfatelier. Vraag aan andere deelnemers naar hun constructieve input bij jouw verhaal!

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief!

Ontvang elke week schrijftips in je mailbox. Ik ben een schrijver, geen spammer. En je kan je altijd en op elk moment uitschrijven.

Je bent ingeschreven! Kijk in je inbox voor de eerste e-mail. Als je binnen een uur niks hebt ontvangen, kijk dan in je ongewenste e-mail.

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief!

Ontvang elke week schrijftips in je mailbox. Ik ben een schrijver, geen spammer. En je kan je altijd en op elk moment uitschrijven.

Je bent ingeschreven! Kijk in je inbox voor de eerste e-mail. Als je binnen een uur niks hebt ontvangen, kijk dan in je ongewenste e-mail.

Share This